I'M Singles Awards di Universiti Kebangsaan Malaysia Mulai Esok






I'M Singles Awards | 2 November 2014 | Universiti Kebangsaan Malaysia
I'M Singles Awards ialah sebuah acara untuk mengiktiraf bakat-bakat muzik independen dari seluruh dunia. Mendapat respon yang baik daripada pelancaran album Indie Music Singles (I'M Singles), lalu pihak penganjur Pentas Aksi bersungguh-sungguh merealisasikannya menjadi sebuah acara mega sambutan meraikan gerakan muzik indie ini.

Perlantikan Duta Baru
Bunkface ialah sebuah band yang telah mendapat pengiktirafan sebagai duta album I'M Singles (Malaysia) edisi pertama pada tahun 2011, sebagai melanjutkan siri yang seterusnya pihak penganjur akan mengumumkan duta baru untuk edisi baru. Siapakah mereka yang dimaksudkan itu? Semuanya akan dijawab di acara I'M Singles Awards pada Ahad, 2hb November 2014 bertempat di Universiti Kebangsaan Malaysia. Para peminat Bunkface, yang dikenali sebagai Bunkers juga telah berpeluang beramah mesra dengan mereka pada hari pertama acara kerana salah satu lagu mereka 'Panik' turut dijadikan trek bonus dalam 51 lagu album ini.

Photo: Terima kasih semua yang hadir Meet & Greet bersama Bunkface! tadi...jumpa lagi esok
Meet & Greet bersama Bunkface, duta album I'M Singles (Malaysia) edisi pertama

Sokongan Ramai Pihak
Apa yang dicetuskan itu jika tiada mendapat perhatian orang ramai, pasti akan terkubur namun projek I'M Singles telah diberikan banyak perhatian kerana ia membangunkan bakat-bakat yang ada untuk diketengahkan ke tahap yang lebih besar. Ianya bersesuaian dengan tema kempen 'Jangan Sia-siakan Bakat Anda, Jauhi Jenayah'. Ramai rakan-rakan industri muzik mengatakan projek ini terbaik, antaranya memetik kata Radhi OAG "ahli muzik indie bersatu wajib disokong tak kira parti kerana ahli muzik juga pengundi di pilihanraya''. Lantas projek album ini telah berjaya menembusi pasaran mainstream dengan lahir penerus legasi muzik ke arus perdana dari kalangan pemuzik indie.

Siri Jelajah Dunia
Walaupun baru diterbitkan, projek ini telah mendapat respon di luar jangkaan dari serata dunia. Antara yang berminat ialah produksi dari Amerika Syarikat iaitu Talent TV Production, mereka bersetuju menyiarkan di media dan menjemput artis-artis dari sana untuk berkolaborasi. Jika diizinkan Allah, bakal berlangsung tidak lama lagi suatu kompilasi I'M Singles versi antarabangsa melibatkan pemuzik indie dari seluruh pelusuk dunia. Cabaran untuk merealisasikan ini juga dihadapi dengan penuh tabah, menurut pengurus Pentas Aksi, Encik Piko mereka telah membuat kajian dasar untuk projek ini sejak 2005 di Universiti Malaya sebelum berani membuka penyertaan kepada khalayak umum.

Photo: Mereka sudah tiba di Kota Lumpur diberi nama Kuala Lumpur, jumpa #KolintangBapontarKids di sana esok!
Dari Tanah Jawa ke Tanah Melayu, dengan seni budaya, dibawakan khas oleh #Bemmagz Indonesia
Anak-anak kecil Kolintang Bapontar Kids diterbangkan khas dari Indonesia

Persembahan Menarik I'M Singles Awards
Jika anda lihat poster acara, anda pasti tidak sabar menantikan sebuah konsert akhir I'M Singles Awards kerana ramai nama-nama gah dalam industri muzik indie Malaysia. Siapa tak kenal OAG? Kumpulan yang meletup sekitar era 90an dengan 60's TV. An Honest Mistake, band campuran bermain muzik pop punk  Kita juga bakal dihiburkan oleh Kolintang Bapontar Kids yang diterbangkan khas oleh Bemmagz dan Profer Management dari kotaraya Jakarta, Indonesia. Kita juga bakal dijamukan dengan Indonesia Fashion Show, seni budaya nusantara serta artis-artis lain seperti Juril Jumali, AMALI, Scarletz Band, MARIONEXXES, kumpulan kata suara terkenal NEGARAKUS, Peristiwa 8 Minit, TheTick dan penampilan artis Taiyuddin Bakar dengan kumpulan ska Moda Moody. Ini pasti meriah.

Moda Moody menampilkan pelakon Taiyuddin Bakar di I'M Singles Awards

www.imsingles.net

Poster:

Photo: Yeah, jumpa esok...muah muah

Sumber: www.pentasaksi.com