Showing posts with label hantu. Show all posts
Showing posts with label hantu. Show all posts

Hantu Telekung di Astro Raya Ini



Hantu Telekung Prekuel Konsep Sebuah kisah yang sebelum Hantu Telekung. Kisah sebelum Ropie menjadi ketua kampung. LOGLINE Ropie berjaya menangkap hantu yang mengganggu kampung menyebabkan dia akan diangkat menjadi ketua kampung mengalahkan pesaingnya Raof. Namun, muncul lagi lembaga yang menyerupai Ropie, menghuru-harakan kampung dan keluarga Ropie. Adakah Ropie bela hantu raya? Siapakah Lembaga menyerupai Ropie sedangkan dia tidak pernah ada kembar? SINOPSIS Ketua kampung dah meninggal dunia. Timbalan ketua kampung pula tak sihat mengalami masalah kesihatan fizikal dan mental. masalah mental kerana isteri mudanya dah lari tinggalkannya. Dia tak boleh jadi ketua kampung dah muhasabah diri di masjid. Justeru, AJK akan diangkat. Nama yang disebut-sebut adalah Ropie dan Raof. Kak Mon isteri Ropie mula berkempen bagi memastikan suaminya menjadi ketua kampung. Raof pula memang nak jadi ketua kampung. pada masa yang sama Ngas anak Raof sedang bercinta dengan Siti, anak kepada Ropie dan Kak Mon. Ngas mahu kumpul duit untuk bertunang dan berkahwin dan membuat segala kerja sambilan. Pada masa yang sama, di kampung tersebut diserang hantu pontianak yang mengganggu suri rumah mencari kanak kanak. [ada waktu siang, hantu ini juga muncul suka sembunyikan kanak-kanak. Orang kampung kemudian bagi cadangan, siapa yang boleh selesaikan masalah hantu ini, mereka yang akan dipilih menjadi ketua kampung. Bermulalah dua team memburu hantu iaitu team Raof dan team Ropie. Kak Mon dan Siti bersama team ayah mereka. Ngas pula rela menjadi anak derhaka dan berpihak kepada team Ropie bakal bapa mertua. Disebabkan itu, Ngas dihalau dari rumah oleh ayahnya dan tinggal di rumah orang lain hantu itu terus berkeliaran menjelang malam menakutkan budak budak. Kesannya, kehadiran di sekolah kebangsaan meroot kerana ramai kanak kanak tak tidur malam. Pemburuan oleh team Ropie & team Raof pula sering tersekat kerana semua akan lari ketakutan bila terserempak. Raof nampaknya sudah surennder kerana serangan sakit jantung dan dimasukkan ke hospital. ketika ini lah Ngas kembali menjaganya walaupun Raof tak berkenan Ngas bercinta dengan Siti. Kesempatan ini digunakan oleh Ropie untuk menangkap hantu tersebut bersama seorang pegamal perubatan islam yang tidak bercanggah denga Islam. rupanya hantu tersebut adalah hantu yang mengalami masalah mental di alamnya. Dia tersesat sampai ke kampung ini. Hantu ini stress kehilangan anaknya, sebab itu di ganggu budak budak Sejak kejadian itu, tok ketua dianggap hero orang kampung dan namanya akan dicalonkan sebagai ketua kampung. Raof juga sudah keluar hospital. Pada masa yang sama Ngas berlaku curang menjalinkan hubungan dengan bekas kekasihnya dan diketahui oleh Siti. Hubungan mereka putus. Kebetulan Siti berkenalan dengan Dr Farish dan mereka jadi makin akrab. Ngas pun kembali akrab dengan ayahnya semula setelah kegagalan cinta bersama Siti. Tetapi, kampung itu sekali lagi diganggu hantu lagi. tapi kali ni ia adalah lembaga yang menyerupai Ropie. ia muncul di mana saja. Raof bergabung dengan Ngas memburukkan Ropie. Lembaga yang dimaksudkan itu dalah hantu raya. Ropie dikatakan bela hantu raya untuk kekuasaan dan jawatan. lembaga yang menyerupai Ropi juga muncul di rumah mengganggu Kak Mon dan Siti. Kak Mon & siti tertekan bergaduh dengan Ropie. kak Mon hampir minta cerai. Siti juga ketakutan kerana jelmaan ayahnya sering muncul di mana saja. lebih lebih lagi jika Ropi keluar ke pekan, tapi jelmaannya akan ada di rumah. Hingga mereka keliru mana satu ayah mereka dan mana satu Ropie. ropie jadi tertekan dan dipulaukan keluarga dan orang kampung. Orang kampung kemudian menolak di amenjadi ketua kampung. Nama Raof diangkat semula memandangkan ketika ini Raof banyak melakukan pelbagai kerja kebajikan kepada orang kampung. Ropie kemudian pergi berubat. Rupanya ada jin yang snegaja mejelma menjadi dirinya untuk menakut-nakutkan orang kampung. Jin itu rupanya adalah belaan Raof. Rupanya selepas Raof keluar hospital, dia cemburu melihat Ropie mahu menjadi ketua kampung. Dia kemudian bertemu bomoh untuk memfitnah Raof dengan cara menyuruh jin menjelma jadi tok jidiin. Raof kemudian dinasihatkan untuk bertaubat kerana kesalahan syirik meminta bantuan jin. Raof kemudian bertaubat dan mengundur diri jadi ketua kampung. Ropie kemudian diangkat semula menjad ketua kampung.

Saksikan Hantu Telekung pada 10 April di Astro sempena Hari Raya.




tulis sini


Lagu Berhantu Alda Selepas Ditemui Mati Akibat Dadah






 
 
 
 
 
Mungkin tak ramai yang kenal dengan Alda, atau nama penuhnya Alda Risma Elfariani. Alda ditemui mati di sebuah hotel kerana disyaki mengambil d@d@h yang berlebihan (overdose) ketika umurnya baru 24 tahun. Beliau adalah penyanyi dari Indonesia yang pernah popular dengan lagu “Aku Tak biasa” . Lagu terakhir sebelum beliau meninggal dunia adalah berjudul “Menanti Kekasih”. Lirik dan ketawa yang ‘seram’ di dalam lagu ini boleh membuat Bulu Roma meremang apabila didengar di waktu tengah malam ketika bersendirian.
Untuk rekod, Alda meninggal dunia kira-kira tiga hari selepas lagu ini disiapkan, namun yang menjadi misterinya, tak siapa tahu siapa pencipta lagu ini. Lebih menimbulkan misteri, bila ada yang mendakwa lagu ini hanya ditemui selepas kematiannya. Sejauh mana kebenaran kisah Alda dan lagu misterinya in Wallahualam.. Namun bersamalah kita sedekah Al-Fatihah kepada arwah semoga beliau ditempatkan dalam golongan orang-orang yang beriman.. 



MENANTI KEKASIH

Malam sunyi ku sendiri
Duduk sepi diatas pohon
Ku biarkan rambut ku terurai
Tanpa kaki kelelawar
Anjing & bulan purnama
Ku menanti kekasihku
Yang belum mati

Kapan mati kekasihku
Ku menanti kau disini
Ayo mati bunuh diri
Agar kita jumpa lagi
Seperti dulu (ketawa)
Mana mungkinku kembali
Hidup lagi seperti dulu
Kecuali engkau mati
Mohon mengerti




Rumah Hantu Di Shah Alam









1.Banglo Kayangan,seksyen 12 Shah Alam
Ok korang,rumah nie,macam yang korang tengoklah,memang owner dia,tuan tanah ke sapa-sapa ke memang takkan bagi sewa la kat korang.Yang nie korang tak perlu risau,kalau ada orang nak bagi sewa pun,korang takkan la nak duduk rumah macamni kan?Bango ini dikenali sebagai Banglo Kayangan,terletak di seksyen 12 Shah Alam.Ramai orang cakap rumah ni rumah Mona Fandey,tapi maaf,saya takde bukti kukuh tentang rumah ni sape punya.Banyak sangat dah versi cerita tentang rumah nie.Ada orang cerita rumah nie dulu terbakar,orang gaji mati kat dapur,ada orang cerita anak owner rumah ni mati kat buaian dan macam-macam lagi.So pandai-pandai la korang buat research balik.


2.Rumah RM50,Seksyen 2,Shah Alam
Tentang rumah ini pula,terletak di seksyen 2 Shah Alam,cerita mengenainya ditulis sendiri oleh bekas penyewa rumah ini dulu yang juga bekas pelajar UiTM (baca kat bawah nanti).Beliau menceritakan bagaimana sengsaranya dikacau di dalam rumah itu.Walaupun mereka hanya tinggal di rumah itu sehari,tetapi banyak perkara yang mereka lalui.Tidak hairanlah owner rumah hanya meminta RM50 sebagai bayaran pertama untuk masuk rumah itu dan berpesan kepada mereka agar tidak membawa masuk barang-barang lagi kerana bimbang susah nak angkat kerana rumah itu 2 tingkat..Ishhk ada ke??

 3.Seksyen 2,Shah Alam (Dah roboh kot)

Rumah lama dahulu penghuninya India,ditinggalkan lewat 80an,jiran2 sekeliling selalu nampak lembaga hitam keluar masuk rumah.Rumah ni pernah masuk dalam rancangan Pemburu Hantu.Mula-mula berlagak terer,bila terjumpe masing-masing lari.

4.Rumah tepi Sirim,Seksyen 2,Shah Alam

Komen daripada owner gambar : Haa yg ini special, penghuni original (chinese family) dok rumah ni sekitar lewat 70s, lepaih tu ada tragedi yg terjadi, aku pun tak suka nak cerita benda2 tak elok ni, rumah tersebut dibiarkan sekian lama, lepaih satu satu penyewa masuk/keluar sebab tak tahan asyik kena dok kacau je, bila Al-Arqam menyewa rumah tersebut, depa dok ramai2 dlm banglo tu.. bangun pagi, badan ada yg calar-balar, ada yg kena pindahkan tempat lain,bila start 11 onwards bunyi riuh satu rumah mcm ada party.. etc, lepas tu kosong balik, lepaih tu..rumah tersebut dibuat tempat belajar english language, dan akhirnya ditukar kepada pejabat, dan telah diubah-suai berberapa kali, jadi staf dtg pkl 7am, 7pm mesti dah takda org kat dlm tu, aku nasihat kalau nak usha tmpt ni jgn la p malam, sbb ramai p malam(padahal usha kat luaq ja) balik rumah depa demam, its no joke OK.

Mungkin korang pernah ternampak rumah-rumah nie masa driving ke??Memang pernah kan?

Kalau korang nak tahu,Seksyen 2,Seksyen 1(UiTM),Tasik,Kompleks PKNS adalah penempatan/pembangunan yang paling awal kat shah alam ni,bermula naik dengan ITM awal 1970an,Tasik Shah Alam adalah tasik buatan manusia,dulu hutan dan kelapa sawit bertanah gambut,Pusat Shah Alam ni dulu hutan berbukit bukau.So korang faham-faham dan fikir dua kali la kalau nak duduk rumah-rumah yang dah lama kosong tu yea??

Dan yang paling penting,selalu mengingati Pencipta kita,kerana Dia lah yang Maha Kuasa yang telah mencipta kita dan makhluk-makhluk lain di sekeliling kita. Sumber- UM-FABOLOUS.BLOGSPOT.COM



Persatuan Hantu Ambil Cuti Sempena Ramadhan





(Ubah saiz teks)
JAKARTA: Indonesia melarang penayangan program televisyen yang memaparkan adegan ghairah, mistik dan provokatif sepanjang Ramadan ini.

Perkara itu diputuskan Pusat Penyiaran Indonesia (KPI) apabila mengeluarkan senarai beberapa tayangan yang dilarang bulan mulia ini.

Jurucakap KPI berkata, larangan itu dianggap tidak sesuai untuk tontonan umum, selain bagi menghormati kesucian bulan mulia ini.

"Kami mengambil langkah awal bagi mengelakkan kontroversi berhubung perkara ini," katanya yang dipetik menerusi laporan Tribune news.

Kata jurucakap itu lagi, antara siaran dilarang adalah tayangan mempunyai unsur ghairah, adegan tidak senonoh dan pakaian tidak menutup aurat.

"Lelaki berpakaian wanita, provokatif, mistik juga dilarang," katanya.